Net zoals de Japanse meesters moeten de spelers via strategische zetten en kleine stapjes hun personages in het kamp van de ander proberen te krijgen.
Voorbereiding :
Maak en plateau met de tuintegels, waarbij je ermee rekening houdt dat de 2 (gekleurde) basissen tegenover elkaar komen te liggen.
Je bekomt een Japanse tuin met allemaal vakken, die van elkaar gescheiden zijn door verschillend gekleurde lijnen.
Elke speler neemt 3 gelijke personages en plaatst die willekeurig in 3 velden rond zijn basis. Op elk personage plaatst hij vervolgens 2 parels van dezelfde kleur.
Spelverloop :
VERPLAATSING :
Om van het ene naar het andere vak te gaan met een personage, passeer je een gekleurde lijn. Om dat te mogen doen moet je betalen met een (bovenste) parel in dezelfde kleur als de lijn waar je over wil. Eenmaal over de lijn, neem je de parel eraf en plaats je hem op het hoofd van 1 van je andere personages. Er zit nu een nieuwe parel bovenaan, die je mag gebruiken om eventueel nog een lijn te passeren.
Je kan er ook voor kiezen om een personage niet te verplaatsen, maar wel de bovenste parel te verplaatsen naar een ander personage.
ONTMOETING :
Wanneer 2 personages (tegenstanders of niet) op aangrenzende vakken staan, is er een ontmoeting.
Situatie a : 1 van de personages heeft geen parel op zijn hoofd. Wanneer dit personage aan de beurt is, mag het over het andere personage springen en plaatsnemen op 1 van de 3 vakken die achter dit personage liggen.
Situatie b : Beide personages hebben parels op hun hoofd en kunnen dus niet springen. Ze moeten een omweg maken of parels van hun hoofd halen.
Einde van het spel :
Zodra een speler met een personage de basis van de tegenspeler bereikt, is hij de winnaar.
Speelduur : 15 minuten
Leeftijd : vanaf 7 jaar
Spelers : 2