Veel gestelde vragen
Wat is de juiste kostprijs van de artikelen ?
Wat zijn de betalingsmogelijkheden ?
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen ?
Wat gebeurt er wanneer een artikel niet op voorraad is ?
Moet ik mij registreren ?
Hoe weet ik dat ik mijn bestelling correct geplaatst heb ?
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd ?
Hoe worden de bestellingen geleverd ?
Kan ik bestellingen afhalen ?
Wanneer kan ik mijn waardebon gebruiken ?
Kan ik betalen met een cadeaubon tijdens een online bestelling ?
Kan ik een bestelling laten opsturen naar iemand anders ?
Ontvang ik mijn bestelling in cadeauverpakking ?
Wat moet ik doen wanneer ik vragen heb bij een levering of bestelling ?
Toch niet tevreden met de geleverde artikelen ?
Zijn er speciale tarieven voor scholen, onthaalouders, bibliotheken of grote aantallen ?
WAT IS DE JUISTE KOSTPRIJS VAN DE ARTIKELEN ?
Alle artikelen zijn inclusief BTW.
Er zullen bij elke bestelling verzendkosten aangerekend worden. (zie verder bij "Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?")
WAT ZIJN DE BETALINGSMOGELIJKHEDEN ?
Er zijn 3 betalingsmogelijkheden :
Betalen via overschrijving: artikelen worden verzonden of klaargezet voor afhaling na ontvangst van het bedrag . Indien cocodrilo na 3 werkdagen het bedrag niet ontvangen heeft, wordt Uw bestelling automatisch geannuleerd.
Artikelen worden afgehaald in ons afhaalpunt te Hooglede, waar u kan betalen met BC en geschenkcheques van de Gemeente Hooglede (geen cash). Hier uiteraard geen verzendkosten.
Veilig online betalen met Ideal, Paypal, Bancontact, Visa of Mastercard via Multisafepay.
HOEVEEL VERZENDKOSTEN MOET IK BETALEN ?
Verzendingen naar een adres in België : 7 + 1 €* verzendkosten.
Verzendingen naar Bpost afhaalpunt of pakjesautomaat in België : 5 + 1 €* verzendkosten.
Verzendingen naar een adres in Nederland of Luxemburg : 9 +1 €* verzendkosten.
Verzendingen naar Bpost afhaalpunt in Nederland : 7 + 1 €* verzendkosten.
* Bpost rekent van 24/11/2023 t.e.m. 24/12/2023 1 euro extra aan per pakket.
Voor bestellingen van meer dan 30 kg wordt de bestelling verdeeld over twee pakketten waarbij de transportkosten van het tweede pakket ten laste zijn van de klant, ongeacht het bedrag van de bestelling.
Indien Uw pakket de 30 kg overschrijdt, wordt U hiervan op de hoogte gebracht en kunt U op dat moment nog steeds uw bestelling wijzigen.
Overzicht verzendkosten Benelux en overige landen : klik hier of contacteer ons via info@cocodrilo.be
MOET IK MIJ REGISTREREN ?
Bij uw eerste bestelling dient u een account aan te maken bij Cocodrilo.be. U kunt hier alle persoonlijke gegevens invullen zodat we de bestelling perfect kunnen afhandelen. Bij volgende bestellingen hoeft u alleen nog uw email adres en wachtwoord in te geven. Bij het inloggen met deze gegevens kan u ook, indien nodig, uw persoonlijke gegevens aanpassen. Cocodrilo gebruikt uw persoonsgegevens uitsluitend ten behoeve van het zo goed mogelijk verwerken van uw bestelling en verstrekt zonder uw uitdrukkelijke toestemming uw persoonsgegevens niet aan derden.
HOE WEET IK DAT IK MIJN BESTELLING CORRECT GEPLAATST HEB?
Zodra de bestelling volledig afgerond is, krijgt u automatisch een email toegestuurd met alle gegevens van de zonet geplaatste bestelling. U ontvangt een tweede email wanneer uw bestelling is opgehaald door de koerierdienst.
Wachtwoord/paswoord woord vergeten?
Contacteer ons via de chat of info@cocodrilo.be en we resetten uw paswoord direct.
WANNEER WORDT MIJN BESTELLING GELEVERD ?
Tijdens de uitverkoop worden bestellingen verstuurd op de eerstkomende maandag of donderdag na uw bestelling. (niet op feest- of brugdagen)
Met bestemming België : U ontvangt de artikelen normaal gezien de volgende werkdag. U ontvangt een email wanneer uw bestelling is opgehaald door de koerierdienst.
Met bestemming Nederland en Luxemburg : U ontvangt de artikelen normaal gezien 2 werkdagen later. U ontvangt een email wanneer uw bestelling is opgehaald door de koerierdienst.
Voor alle andere landen : raadpleeg hier de looptijden van uw pakket
Cocodrilo.be kan niet verantwoordelijk gesteld worden wanneer pakketten te laat geleverd worden omwille van vertraging en/of stakingsacties bij de koerierdienst.
HOE WORDEN DE BESTELLINGEN GELEVERD ?
Alle pakketten worden verstuurd via Bpost.
Wanneer u niet thuis bent voor een levering van Bpost, dan wordt het pakket automatisch geleverd in het dichtstbijzijnde postkantoor/afhaalpunt, waar het 14 kalenderdagen blijft liggen voor afhaling.
U wordt door Bpost op de hoogte gebracht van de naam en de openingsuren van het postkantoor/afhaalpunt.
ALGEMENE TIPS VOOR EEN VLOTTE LEVERING :
* kies een leveringsadres waar zeker iemand aanwezig is, bv uw werkadres, bij de buren, bij oma en opa....
* kies voor goedkopere levering in een Bpost afhaalpunt of pakjesautomaat (zie "Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?")
Indien een bestelling terugkeert naar Cocodrilo.be omwille van een foutief adres, gebeurt een nieuwe verzending steeds op kosten van de klant (15€ voor verzend- en administratiekosten).
Indien een niet afgeleverde en dus ongeopende bestelling terugkeert naar Cocodrilo.be en nadien geannuleerd wordt, wordt het volledige bedrag exclusief verzendingskosten (15€ voor verzend- en administratiekosten), ongeacht het bedrag van de bestelling, teruggestort naar uw rekening.
KAN IK BESTELLINGEN AFHALEN ?
U kan een bestelling steeds komen afhalen in ons afhaalpunt (Schoolstraat 6 te 8830 Hooglede).
Afhalen kan enkel op afspraak, van maandag tot en met zondag, dus 7/7.
U kan het gewenste uur van afhaling aangeven tijdens het plaatsen van uw bestelling, waarna Cocodrilo u het afhaalmoment zal bevestigen per email.
KAN IK EEN BESTELLING LATEN OPSTUREN NAAR IEMAND ANDERS ?
U kan natuurlijk iemand een plezier doen met speelgoed van cocodrilo. Bij uw bestelling geeft u gewoon het aangepaste leveringsadres op. Indien u dit wenst,kan u ook een persoonlijke boodschap meegeven voor de geadresseerde.
ONTVANG IK MIJN BESTELLING IN CADEAUVERPAKKING?
Neen, de artikelen worden standaard enkel verpakt in een stevige kartonnen doos, om beschadiging tijdens transport te voorkomen.
WAT MOET IK DOEN WANNEER IK VRAGEN HEB BIJ EEN LEVERING OF BESTELLING?
U kan ons steeds contacteren via info@cocodrilo.be .We proberen u steeds zo snel en zo goed mogelijk te helpen.
TOCH NIET TEVREDEN MET DE GELEVERDE ARTIKELEN?
Indien het bestelde artikel om welke reden dan ook niet aan uw verwachtingen voldoet, kan u als consument gebruik maken van uw herroepings – of verzakingsrecht :
De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of de sluiting van de dienstenovereenkomst.
U dient ons hiervan altijd vooraf via info@cocodrilo.be op de hoogte te brengen. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het artikel zelf onbeschadigd is. Retourzendingen enkel naar dit adres : Schoolstraat 6 - 8830 Hooglede - Belgie. De betaling die Cocodrilo eventueel al ontvangen heeft, wordt uiterlijk binnen 10 dagen na retourzending terugbetaald onder aftrek van de verzendkosten. De klant draagt zelf zorg voor de kosten van retourzending. Cocodrilo is gerechtigd teruggestuurde artikelen te weigeren als het artikel of de doos gebruikt of beschadigd zijn, onderdelen ontbreken of hier het vermoeden toe bestaat. Neem daarom bij klachten, problemen of ontevredenheid over de geleverde artikelen, steeds contact op met Cocodrilo, zodat we met u kunnen overleggen hoe de retourzending best gebeurt.
Defecten of fabricagefouten aan pas geleverde artikelen dient u ons binnen de maand na aankoopdatum te melden. Na die termijn gaan we niet meer over tot omruiling of herstelling.
Geen recht van retour op outlet en totale uitverkoop artikelen.